عکاسی طبیعت ایران سایت
نوشته شده توسط : محمد دوستی

عکاسی یکی از جذاب ترین کارهای روزانه است که طرفداران زیادی دارد. یکی از پرطرفدار ترین سبک های عکاسی، عکاسی از طبیعت است. این سبک با به تصویر کشیدن طبیعت و ترکیب رنگ های گرم و سرد در طبیعت حس پویایی را زنده می کند و باعث آرامش می شود.در این سبک عکاسی توجه هنرمند بیش از هر چیزی با محیط طبیعی اطرافش است این سبک شامل عکاسی از مناظر طبیعی، حیات وحش و عکاسی از زیر آب ها و دریا ها و عکاسی از آسمان و ابرها می شود. یکی از بزرگترین مزیت های این سبک این است که سوژه های بسیاری دارد و عکاسان می توانند در این سبک از محیط اطراف خود شروع به کار کنند.  

 در صورتی که هرچه عکاس حرفه ای تر شود از عکاسی در اطراف خود و از محیط پیرامون خود دور می شود و به سمت محیط های بکر و ثبت نشده روی می آورند تا آثار خارق العاده ای از خود به ثبت برسانند. در این سبک از عکاسی، عکاسان حرفه ای سعی می کنند از محیط هایی عکس برداری نمایند که حضور انسان در آن ها مشاهده نشده و در آن عکس ها ها به چشم نخورد و هیچ رد پایی از سازه های انسانی وجود نداشته باشد. یکی از مواردی که در عکاسی از طبیعت بسیار مهم است، سلیقه عکاس است؛ عکاسان خوش سلیقه همیشه طبیعت بکری را به تصویر می کشند.

عکاسی از منظره، جزئی از سبک عکاسی طبیعت است. در این نوع عکاسی فضاهای متنوعی از جهان و طبیعت نشان داده می شود. این فضا ها گاهی بزرگ و وسیع هستند، آن قدر وسیع که انتهایی برای آن ها مشخص نیست. وجود و نام طبیعت ما را به سمت عکس های منظره و در نهایت به سوی خود می کشاند. عکاسی منظره نمونه ای از عکاسی طبیعت است که هر کس با دیدن آن عکس در آن منظره محو می شود و خود را در آن جا تجسم می کند.

 عکاسی منظره اکثرا نیازمند سفر های عکاسی می باشد؛ در این سفرها و برای انجام عکاسی از منظره باید به یک سری نکات مهم توجه کرد: اولین نکته انتخاب مکان؛ انتخاب محیطی کویری مناسب برای عکاسی است اما در تابستان برای عکاسی خیلی مناسب نیست، زیرا راه رفتن در محیط کویری، در روز بسیار سخت است. دومین مسئله این است که قبل از سفر باید اطلاعاتی از مکان سفر، همچون اطلاعات جوی و ساعات طلوع و غروب خورشید داشته باشید. یکی دیگر از این مسائل این است که در هنگام سفر زمان مناسبی را برای عکاسی انتخاب کنید. البته در تمام طول شبانه روز امکان عکاسی وجود دارد ولی برای یک عکس خاص در طول شبانه روز زمان های محدودی وجود دارد که عکاسان حرفه ای بیش تر زمان طلوع و غروب خورشید را برای عکاسی طبیعت ایران سایت از مناظر مختلف مناسب می دانند.عکاسی هنر ثبت وقایع است که می تواند هر لحظه ای از زندگی ما را ثبت کند و از آن به عنوان سند هم استفاده می شود. هم زمان با پیدایش هنر عكاسي در قرن نوزدهم، موضوع چشم اندازهاي طبيعي بسيار مورد توجه عكاسان قرار گرفت. به دليل ابتدايي بودن ابزار و مواد حساس عكاسي، سوژه های ساكن مانند مناظر سوژه های ايده آل برای عكاسان محسوب مي شدند، بنابراين گروهي از عكاسان با اهداف گوناگون به عكاسي منظره روي آوردند.قیمت عکاسی طبیعت ولی طبیعت نگاری به طور مدرن در قرن بیستم متولد می شود. گروهی از عکاسان که به ویژگی و امکانات ذاتی عکاسی توجه کردند، تحولی عظیم را در شاخه های این صنعت و به خصوص در شاخه عکاسی از طبیعت رقم زدند؛ توجه مردم را به این شاخه جذب کرده و از آن روز به بعد همیشه درصنعت عکاسی، یکی از شاخه های جذاب، عکاسی از طبیعت بوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ایران سایت اینجا کلیک کنید.

عکاسی منظره

 https://iransite.com/services/photography/عکاسی-طبیعت

 

 





:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: